Kādēļ es nevaru piedalīties referendumā?

Būdama ārkārtīgi apzinīga balsotāja es ar nepacetību gaidīju, kad CVK izsludinās info par balsošanas iespējām ārvalstīs. Tad nu tā. Izrādās, ka mana iespēja piedalīties referendumā ir balsojot pa pastu. Ok, tā nebūtu problēma, ja vien… man nebūtu jāsūta sava pase uz Ķīnu (tuvākā pārstāvniecība), kas nozīmē, ka vismaz 2 nedēļas* man būtu jāpavada bez personu apliecinoša dokumenta. Taču atrodoties ārvalstīs cilvēkam vienmēr ir jābūt personību apliecinošiem dokumentiem, kurus var pieprasīt uzrādīt jebkurā mirklī. Tātad- tā kā Latvijas pilsoņiem pase ir vienīgais oficiālais personu apliecinošais dokuments, tad principā es nevaru piedalīties balsošanā pa pastu, jo uzturos ārvalstīs. CVK skaidro:

Latvijas pilsoņa pase nepieciešama, jo tautas nobalsošanā netiek lietots vēlētāju reģistrs un pasē ir jāizdara atzīme (spiedogs) par dalību tautas nobalsošanā, kas nodrošina to, ka katram vēlētājam ir tikai viena balss un nav iespēju nobalsot vairākas reizes.

Es redzu vairākus risinājumus šādai stulbai situācijai, kurus nebūtu grūti implementēt, ja vien kāds gribēto to izdarīt. Un kaut vai neieslīgstot IT risinājumos (ooo, 21.gs.!!!) kāpēc, piemēram, tos zīmogus nevarētu izsūtīt LR Goda konsuliem (kāds, protams, SG ir), lai viņš iespiež to zīmogu, un es savu iesniegumu + balsojumu varu nosūtīt kaut vai uz LV, CVK biroju.

Grūti izstāstīt cik riebīga ir sajūta zinot, ka tiks balsots par valstij svarīgu jautājumu, bet manas pilsoņa iespējas balsot neviens nav apdomājis kaut uz pus sekundi.

Ja nu kādam no lasītājiem ir kāds reāls padoms vai zināšanas par manu nezināšanu, es būšu tikai priecīga!

*prioritārais sūtījums uz Ķīnu ilgst min 6, max 8 darba dienas, tātad, iekļaujot arī atpakaļ ceļu, sanāk ka tās ir 12-16 darba dienas, kas ir 2 līdz 3 nedēļas.

Komentēt

